måndag 28 april 2014

En vecka till jobbstart

Bor sedan i onsdags hemma hos mamma och pappa i Falun, alla mina saker är nerpackade i kartonger och sovplatsen i dagsläget är en madrass på golvet. Jag kan inte låta bli att tycka så förbaskat synd om mamma och pappa som får lov att ta hand om mina möbler och kartonger för att jag inte hittat någon lägenhet ännu i Luleå. Men de vill inte höra något om detta, de är glada att kunna hjälpa till, de är glada att jag fått jobb. Så ja, jag får väl börja tänka så. Jag har ju faktiskt fått ett på papperet ruggigt spännande jobb.


Jag åker upp till Luleå med nattåget på fredagnatt och börjar jobba nästa måndag, exakt en vecka idag. Det kliar i fingrarna att få börja sätta mig in i det här projektet jag ska ta mig an. Rena dokumentationsuppdrag är inte helt vanliga, så jag är så himla glad som ska få chansen med detta. Det bli en fantastisk erfarenhet att sätta på min CV.


Jag ska ta tag i denna bloggen har jag tänkt, använda den berätta om vad som händer och sker där uppe i Norrbotten. Jag ska försöka använda denna för att även muntra upp och peppa mig själv att jag faktiskt gör saker, får saker gjort, att jag ska utmana mig själv att träffa och lära känna folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...