onsdag 24 september 2014

Lite skamlöst flirtande...

Jag stal denna lista från Underbara Clara, som i sin tur stal den från Sister Disco som jag aldrig har hört talas om, men när jag såg hens bilder så lade jag till bloggen direkt på min blogglista. ÄLSKAR att följa fotografer som kan inspirera mig till nytänkande. Min dröm är ju att finna tid så jag kan få lägga ner mer tid på mitt fotograferande, vore så himlars skoj!

Följer ni några roliga bloggar av människor som fotar spännande och intressant som ni vill tipsa om??? Jag har börjat läsa bloggar igen och tycker det är himlars skoj, har ingen aning om vart inspirationen kom ifrån...

Som sagt, listor är jag svag för, så stal helt skamlöst denna utmaning (verkar dock ha gått i arv genom många bloggar innan)...


Jag kan och tycker om att köra bil!

Jag vill veta hur det är att vara kär, har glömt bort hur det känns och har ingen aning om jag fortfarande kan. Och framförallt vore det roligt att få veta hur det känns att vara lyckligt kär...

Jag borde köpa konsertbiljetter till Ane Brun typ nu.
Jag har många fler böcker än vad mamma och pappa ville flytta upp till Luleå! Lika bra det då jag hittat ett fantastiskt bibliotek ett stenkast från där jag jobbar, och har egentligen alldeles för lite tid att läsa på ändå!

Jag skulle ibland galet mycket vilja hyra en stuga långt upp i fjällen, eller i norra Skottland, eller på Irland och bara rymma ifrån allt vad tv, sociala medier och telefoner heter och istället ägna mig åt att skriva och fotografera och upptäcka!

Jag gillar Storbritannien och drömmer ständigt om resor dit. När ska vi åka till Skottland egentligen???

Jag älskar livet! Kanske inte låter så alltid, men jag gör verkligen det. Allt är så grymt spännande, utmanande, sorgligt mm... och jag fattar inte alls folk som har tid till att orka hata eller gnälla över småsaker en i varje fall inte kan göra något åt!

Jag måste få dagdrömma, annars kommer jag gå under. Leva mig in i mina drömliv, planera mina berättelser, fly in i en annan tid och ibland en annan värld!

Jag behöver min familj och mina vänner, mer än de (ni)någonsin kommer förstå!

Jag får se på tv-serier och läsa böcker en hel helg om jag vill utan att behöva bortförklara mig för folk eller ha dåligt samvete för det!

Jag har inte rest i några andra världsdelar än Europa och Nordamerika. Men både Sydamerika och Japan/Australien står på min lista, så får jag leva och va frisk så kan de också prickas av så småningom.

Jag kan inte åka karuseller, trots att jag vill (älskar ju bergodalbanor), detta på grund av hemsk åksjuka som bara blivit värre med åren.

Jag vill inte resa till Thailand eller Indien eller annat liknande land. Lockar mig inte det minsta.

Jag borde inte dricka läsk och äta glass, men det gör jag ändå och fasen vad gott det är!

Jag gillar inte att pyssla, förstår inte värdet i att pyssla saker som en ändå inte har någon använding av. Ungefär lika lite som jag fattar vad prydnadssaker ska vara bra för när de bara står och samlar damm.

Jag älskar inte rasister, kvinnohatare och homofober, inte heller folk som likställer feminism med manshat, och folk som injuder till diskussion genom starka åsikter och sedan vägrar ta diskussionen (d.v.s förklara varför de tänker så) med förklaringen att "jag har rätt att tycka så här, punkt slut"! Aaaaaaaah, såååååå frustrerande...

Jag måste inte ha dåligt samvete för att jag ibland inte vill göra saker och då inte gör dem. Det är bara så att min kropp inte fattat det än...

Jag behöver inte tycka om djur om jag inte vill och det är inget konstigt med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...