torsdag 20 augusti 2015

Knottplåga

Åter i Kiruna och nu börjar jag tröttna på hotellivet. Så nästa vecka blir den sista på vift på ett tag. Behöver få landa hemma i Luleå, knappt varit där sen juni och tids nog blir det mycket resor igen. Men inventeringen är inte klar. Denna vecka har ägnats åt den mest fullpackade våningen - den under entréplan.
Hann inte färdigt, så får ägna halva nästa vecka åt detta plan också!

Gillar ju Kiruna jättemycket, nu när solen skiner från klarblå himmel så synns ju fjällen i horisonten hela tiden. MEN, Kiruna har drabbats av någon form av knottplåga och jag blev rejält biten här i tisdags.
De värsta, de där som svärmar kring dig om du råkar stanna till en sekund, sätter sig på dig, kryper runt - de tror jag inte bits, men dem är så äckliga. Avskyr insekter, vad ska de va bra för?! 

Idag hängde jag med Clara och lite annat kulturfolk på kommunen ut på utflykt på eftermiddagen. De skulle bort och kika på vagnen som skjutsade Hjalmar Lundbohms lik från tågstationen till hans begravningsplats vid Kiruna kyrka efter att han dött på 1920-talet. 

Tror de planerar inför kulturarvsdagen som faller in i september bl.a. Jag hängde inte riktigt med i allt, brottades mest med knott! På hemvägen tog vi vägen genom Järnvägsparken, upp för ravinen! Vackert som attan en dag som denna! 

Men efter denna färd kände jag mig färdig, både i huvudet och kroppen. Så gick till Ica och köpte en glass och en påse godis och ligger nu hemma på hotellsängen och vilar.

Ska iväg och köpa lite middag sen, men annars blir det en lugn eftermiddag. 

Längtar hem... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...