tisdag 22 mars 2016

3 saker...

3 saker jag ser fram emot
 att åka hem till Dalarna på torsdag
all sommarens dans på logar och dansbandsvecka
att komma igång med träningen på allvar

3 saker jag fasar för
sjukdomar
stress
ensamheten

3 saker jag gillar
att dansa
god mat
mina syskonbarn

3 saker jag inte gillar
Kirunas isvindar
rasism
fat-shaming

3 saker jag vill
 hitta en danspartner så jag kan få testa på att tävla
börja löpträna på barmark
 hälsa på brorsan i Amerika

3 saker jag borde
skriva klart min kandidatuppsats
ringa mina vänner
köpa födelsedagspresenter till brorsan och svägerskan (som fyllde år för flera månader sedan)

3 saker jag kan
 göra plankan i 85 sekunder (hittills)
 bjuda upp trots att jag ff är livrädd för responsen 
✎ komma i god tid

3 saker jag inte kan
ha stökigt i köket när jag lagar mat
 packa en resväska med lagom mycket kläder
✎ gå upp i tid så jag slipper jäkta på morgonen

3 saker jag har på hjärnan
Blodpuddingen jag åt till middag och som jag ska äta i morgon också
 Böckerna jag beställt som jag fick hämta idag av 2 av mina favoritförfattare
Att det blev dålig stämning på avdelningsmötet idag

3 saker jag pratar om ofta
mina syskon och syskonbarn
dans
mitt jobb

3 saker jag önskar mig
att bli frisk
att bli kär
att få dansa en sådan där helt underbar fox som gör mig alldeles matt...

3 saker jag blir lugn av
musik
min familj
att få DANSA

3 saker jag blir stressad av
när jag måste göra något jag inte kan/tror att jag inte kan/inte gjort förut
att inte ha kontroll på läget/situationen.
konflikter - värst när jag själv inte är en del av den, men är där, blir jättestressad av bråk.

3 saker jag ska göra i helgen
leka med Mejen
 äta godis
krama mamma

3 saker jag gjort det senaste dagarna
tittat på nästan alla avsnitt av Manuela bakar på ViaPlay.
 testat alla möjliga huskurer för att lura  förkylning ur kroppen - allt från Rom och Cola till ingefära-avkok till Ipren. 
 renskrivit inventeringsblanketter i massor



Den här listan lånade jag av http://envintagesaga.blogspot.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...