söndag 10 april 2016

Fixardag

Trots en överväldigande trötthet så har jag fått en massa gjort idag och antar att jag måste försöka jobba lite nu om jag ska klara av nästa vecka. 

Jag gjorde de godaste (och farligaste så tur de ligger i frysen) raw-chokladbollarna idag. De har cashewnötter och dadlar som bas och blev så himla kletigt godiga.

Sen passade jag också på när jag ändå var igång i köket och gjorde en jättegod soppa på rostad majs och sötpotatis. Den blev också matig så passade bra trots att den var rätt hög på smartpoints. 
Har faktiskt aldrig gjort soppa så förut, att man rostat grönsakerna, ska jag absolut prova igen. 

Men nu är min dagliga smartpoints slut och även veckobonusen och dagen är inte slut än, så får stjäla lite av aktivitetspoängen för att inte svälta ihjäl innan kvällen. Blir till att snaxa på frukt dock. :-)

Veckorna som kommer nu är galet hektiska. Både i Luleå och Kiruna. Det är roligt, men jag måste verkligen se till att få in träning och saker för mig, för annars kommer jag inte må bra. Såg nu att det finns ett yogapass fredag morgon, ska boka det bara platserna släpps, tänk vad mysigt att börja dagen med det?! Och så blir det dans tisdag och torsdag och kanske lite aerobics på onsdag! Blir nog bra! 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...