måndag 9 maj 2016

Är kärlek lösningen för allt?!

# Puh, hur är det med er? Orkar ni leva i denna värld av hat och missunnsamhet?


# Jag har de senaste veckorna chockats av två saker, men jag tänker inte skriva dem här, men kommer se dessa personer på ett helt annat sätt framöver. Det som dock slår mig är bristen på nyansering, att en orkar lägga energi på saker som de ändå inte förstår eller rättare sagt, vill förstå? För om det är något som också präglar det här så är det att folk väljer att se saker för sin egen vinning, detta mycket hellre än att ha någon som helst medkänsla för andra och andras utsatthet och val.


# Jag vet inte om jag någonsin kommer förstå hur folk kan slösa så mycket energi på hat, när allting i livet skriker att kärlek är lösningen på allt. Jag kommer heller aldrig förstå hur man kan skratta åt folk som gör fel/säger fel/misstar sig eller gör ett misstag? Det är en sak att skratta åt någon, en annan att skratta med någon. Fundera över detta nästa gång innan du reagerar.


# Igår var det morsdag i ungefär hela världen, förutom i Sverige. Jag reagerade så mycket på folk som skrev att "ta hand om er mammor nu, låt dem få lite ro, ge dem den uppmärksamhet de förtjänar osv." Det som gjorde ont i detta var att förtjänar inte mammor denna respekt varje dag?


# Sedan undrar jag så mycket över varför tjejer fortfarande förutsetts gilla rosa och killar måste vara blå. Svägerskan hade äntligen hittat Superhjältekläder till flickor i USA, hoppas så det kommer till Sverige också. Märker att hon mer och mer börjar förespråka att flickor kan saker lika bra som pojkar, att det pojkar kan kan flickor göra bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...