lördag 7 maj 2016

Hemma i lördagsdimman


Men 4 dagar ledigt är fantastiskt. Jag är däremot väldigt trött och sover dåligt, så jag har stoppat i mig 3 valeriana tabletter nu och hoppas att det ska ge mig ett lugn i kroppen så jag får sova en hel natt. Behöver det.

Jag har börjat yoga varje dag och tycker om det jättemycket. Ibland är det lite jobbigare, ibland - som idag - var det ett väldigt lugnt pass, men som var en introduktion till lite mer avancerade poser. Jag ska verkligen försöka hålla i detta, för jag tror min kropp mår bra av det. Sen löptränar jag och har kunnat fortsätta min löpträning där jag slutade den i höstas. Så jag har nog inte så långt till 5 km som jag tror. Och då väntar en belöning.

Vikten just nu här hemma är lägre än jag vägt på hur länge som helst. Så jag hoppas jag får ett fint minus på måndag. Hur mycket återstår att se. Kommer jag nå -15 kg?! Det är helt galet, jag känner knappt igen mig själv längre, har fortfarande svårt att komma överens med hur jag ser ut i spegeln och hur jag ser ut på fotografier, men jag gillar båda mer och mer. Gäller bara att börja kunna vända det utåt också, att börja lita på och tro att även andra kan tycka om henne.

Men nu ska jag sova, behöver jobba hela dagen i morgon - för nästa vecka ska jag vara ledig onsdag till fredag. Åker till Stockholm på onsdag och vidare till Örebro på fredagen sedan. Längtar och hoppas verkligen att det kommer bli en bra resa. Har i varje fall listat ut att jag flyger med SAS så då kan jag ha stora väskan med mig, vilket innebär att jag ska passa på att shoppa. Jag har ju typ inga kläder jag kan ha längre. Och det värsta av allt - jag vet inte vad jag vill ha för kläder. Vilken stil vill jag ha och vilken stil passar jag i?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...