måndag 9 februari 2015

I min stressiga måndagsbubbla

Vaknade halv 5 i morse och kunde inte somna om, för kroppen var redan i full gång med oro för dagen och stress i själen. Så jag gick upp, gjorde mig i ordning, fördrev lite tid och for sedan till jobbet. NU däremot är jag trött. NU är jag också lugnare för fått en del gjort (har MASSVIS kvar), men jag har fått en hel del gjort.

Gårdagen var en sådan där mjäh-dag. Förvisso glad och nöjd, jag lagade matlådor och var och dansade, men jag var nog lite låg, vilket märktes på dansen när jag hela tiden fick höra att jag höll handen fel, jag twistade för mycket, jag snurrade för fort bla bla bla. Jag fattade nog inte hur det tog på mig förräns den där enda killen sa "BRA" glatt efter en lyckad snurr. Hade kunnat slängt mig om halsen på honom och gett honon världens största kram. Tänk om folk kunde vara lite bättre på att läsa av människor, att se att inte alla blir bättre av att bli tillsagd vad de ska göra hela tiden, att de kanske själva behöver lista ut vad de gör för fel och då fråga om hjälp om det skulle behövas.

Njäh, nu blir det Blackis på torsdag, för där ska folk vara trevliga enligt min kursare K. Får se om jag kan överkomma min rädsla för dansen!

För jag ville ju egentligen bara skrika "SHUT UP AND DANCE"!!!

(För det är ju min favoritlåt just nu)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...