fredag 6 mars 2015

Att försiktigt börja planera en sommar

Hur tusan ska en planera sin semester?? Som det ser ut kommer brorsan och familjen hem till Sverige för att få fira midsommar - så då vill jag träffa dem. Men det innebär ju också att min semester kommer att bli ganska tidigt på sommaren. Är det en nackdel eller fördel? Blir den här sommaren som förra sommaren när jag spenderade halva i Kiruna på jobb, för att vara i Kiruna trots att en jobbar är himlars mysigt och ingen stress. För i så fall skulle jag kunna stanna kvar i Kiruna över en helg och ta den där fjällturen jag skulle vilja åka på och ändå kunna känna att utnyttjar min sommar till max.


Men tillbaka till juni. Ta semester från efter midsommar och 4 eller 3 veckor framåt (står lite olika hur många semesterdagar jag har). Åka hem till Dalarna och fira midsommar och umgås med mor, far, syskon och syskonbarn. Sen funderar jag på att åka någonstans en vecka, som typ Skottland, eller Irland, eller södra England, åka någonstans och bara va, få se vackra vyer, besöka fantastiska slott och herrgårdar och pittoreska byar. Sen kommer jag hem lagom till att dansbandsveckan i Malung börjar - så då kan jag testa att åka dit och dansa en natt eller två. Vad tror ni?


Och framförallt, vart ska jag åka???


# Skottland? - Mitt drömresemål, men som jag planerat att åka till tillsammans med andra.# Irland? - Där människor ifrån är så otroligt trevliga och där jag slipper säckpipor.
# Södra England? - Cotswolds.

- Vart skulle ni åka och har ni nå tips om de här platserna? Tänk på att jag älskar historia, byggnader, slott, vandring, god mat, bra musik... Skulle tycka det vore skoj om jag till exempel kunde få in en yoga-kurs, eller annan träning, eller varför inte en guidad vandring.




Vad annars?
# Ikväll ska jag kika på Skavlan för ovanlighetens skull och detta för att både Johan Olsson och Marit Björgen ska vara med, två av min absolut största idoler och som båda är typ lika gamla som mig och bäst i världen. Fantastiskt inspirerande idrottspersoner.


# Hoppas kunna vila mig piggare i helgen, känt mig jättetrött sedan jag kom hem från Falun och torrhostar. Men vi får se, kanske är det något annat som spökar.


# Ska klippa mig på måndag, det var länge sedan, så ska bli himlars skoj att få skämma bort mig lite och frisera till trollfrillan.


# Anmälde mig till en löputmaning på gymmet där målet är att kunna springa 1 mil i maj. Men jag har inte alls känt mig pigg nog att starta denna vecka, så ligger redan efter. Men ska inte ge upp, Kanske börjar en vecka senare bara.


# Tänkte faktiskt åka ut till Storheden i morgon och shoppa lite. Är nästan aldrig där, så har lite ärenden. Som en hylla så jag kan städa rent mitt skrivbord så jag kan använda det. Sen ska jag kika bokrean på Ica Maxi och passa på att handla också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...