fredag 27 mars 2015

Danshelg

Varit så rädd den här veckan att jag ska bli sjuk igen, känt mig snuvig varje morgon jag vaknat, men det har gått över på dagarna. Inte vet jag om det är vitaminbomberna, Esberitox och en massa te med honung i som gjort det, men jag har inte trillat dit igen, än i varje fall. Så håll tummarna.


Helgen som kommer nu är fylld med dans, dans ikväll på Rotan i Skelleftehamn och så buggkursen på söndag. Sen sa Sophie att de har en extrainsatt trivselkväll på hennes dansklubb i morgon också pga en foxkurs som går av stapeln, så kanske kanske att det blir dans då också. Jag tittade i min kalender och det blir himlars mycket dans nu framöver, förutom buggkursen som det är 2 gånger kvar på, så är det snart dags för fortsättningskurs i fox och sen även min första mara som går av stapeln om en månad lite drygt - också i Skellefteå.


Idag skrev jag det sista på första färdiga utkastet på Boställshuset, så nu är det "bara" Järnvägshotellet kvar. Vi - jag skriver VI - är så trötta på detta nu och vill blicka framåt mot nya projekt, så det känns skönt att vi faktiskt snart äntligen kan ro det här i hamn. Bara 4 månader försenat (suck vad det inte känns bra, men det har sina anledningar och vi har fantastiskt stöd av vår chef).


Belönade mig själv med att få titta lite konståknings VM på jobbdatorn, samtidigt som jag satt och valde bilder. Fantastiska herråkare i kortprogrammet - söta Javier Hernandez från Spanien (EM mästaren) och graciösa Japanen Yuzuru Hanyu ligger 2:a respektive 1:a. Två helt olika åkare, men så himlars bra! Är i valet och kvalet att ta reda på hur det gick i isdansen, både vill och inte vill, för kommer inte att ha tid att titta på det förrän allra tidigast i morgon kväll. Och jag är nyfiken...(tittade och skrattar av lycka när jag ser att EM mästarna - de helt galet duktiga franska paret - vann, de låg 4:a efter kortdansen, måste ju ha gjort en helt makalöst bra fridans)!!!


Men vad glad jag blev nu... måtte dansen bli rolig ikväll också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...