måndag 1 juni 2015

En liten gnutta dröm

Tycker alltid det är så kul när jag hittar på vänner i tidningen. Clara har en fallenhet och ett jobb som gör att hon ofta återfinns i olika medier, men jag gillar framförallt när det är dansen som uppmärksammas. På bilden är hon i Boden och dansar, och lyckades alltså få en dans med han den där radioprataren och dansbandsnörden Thomas Deutgen. Har aldrig sett henne dansa i verkligheten, men tror att hon är väldigt duktig. Hon har ju också skaffat sig en danskille som partner och sambo. Det drömmer jag ju själv om också nu för tiden, vore hur mysigt som helst att ha en partner att alltid dansa första och sista dansen med. 

Testade att baka ett recept från Söta Saker bloggen igår som Mors dag kaka. En Daimkladdkaka som var riktigt enkel att göra. Däremot vet jag inte om den blev så god som jag hoppades med den presentationen, tror det hade funkat bättre med glass till faktiskt. Frös in ett par bitar i varje fall så nu har jag om jag mot förmodan skulle få nå besök här framöver.

Nej ni, dagen går i planerandets tecken. Har haft flera mardrömmar de senaste veckorna som jag nu senast tolkade som att de har just med dålig planering att göra, eller kanske egentligen osäkerheten i att planera något jag inte riktigt har koll på än. För jag har ingen aning om hur lång tid olika delar i denna dokumentationen kommer att ta, plus att det är först nu som jag kommit igång ordentligt med detta och behöver samordna med den arkitekt som också är med i projektet. Vem gör vad? Arkitekt eller Bebyggelseantikvarie. Vi är lika på många plan, men också såååå otroligt olika i fråga om våra intresseområden och vad vi ser när vi kikar på en byggnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...