fredag 16 januari 2015

Fredagstrött

Hur jag än försöker och tycker och tänker att jag ska ta en tidig fredag, så står jag ändå här nu och inser att klockan är tio i fem! Tiden går så jäkla fort och särskilt nu när jag har OTROLIGT mycket att göra. Jag och Sophie hade ett litet avstämningsmöte igår och vi räknade samman att det "bara" är drygt 5 veckor innan dessa rapporter ska vara färdiga och jag ser fortfarande inte slutet på dem. Jag skriver och skriver och inser att det jag skriver ibland är urdåligt skrivet, men samtidigt så vill jag ändå tro att får jag ner ett skelett så kommer det vara enklare att redigera i det sen och kunna få det till en flytande och intressant text. Jag ska rå det här i hamn, självklart ska jag det, men det är också nu som jag står här och känner att va fasen lyssnade jag inte på Claras råd i somras och gjorde mer på matriserna!!! Förvisso skulle jag nog med mina timmar kunna jobba mars ut också med rapporten, men vi har satt en deadline i februari med LKAB nu, och då ska det vara klart. Museets anseende hänger ju på det här också! Deadlines är verkligen döden för personer med stressymptom.

Kollegan Olof satte upp ett papper med texten "Don't panic" när jag berättade detta på veckomötet idag. Den var till för honom och en artikel han skriver egentligen, men passade lika bra för mig. Dock känner jag mig faktisk lugn, jag kan verkligen inte göra mer än mitt bästa. Att jag ändå fått så mycket gjort denna vecka trots jetlag, är jag otroligt stolt över. Så jag ser fram emot helgen nu.

Jag ska i helgen:

# Tvätta och städa upp i lägenheten (dammig som tusan).

# Handla och laga matlådor så jag har nästa vecka, i varje fall ett par dagar, för får Linas matkasse på måndag också!

# Försöka ta mig iväg och träna ett pass, om det så "bara" blir en runda på löpbandet för att alla pass är fullbokade.

# Sen ska jag kika på de två första avsnittet på säsong 2 av the Musketeers som har börjat. Hoppas verkligen att den serien håller i denna säsong också. Slutade ju så himla spännande.

Annars så har jag kommit in på fortsättningskurs på buggen och den startar den 25/1. Jag ska börja på kundaliniyoga här i Luleå och ska testa på det för första gången nu på onsdag. Den 28 januari far jag till Stockholm på Konståknings EM, ska bli jkätteroligt, men däremot trist nog så har min kompis tvingats ställa in på grund av oförutsedda saker. Så vet ni någon, eller vill du följa med mig på onsdagens kortprogram i isdans och herråkning och finalen på isdansen på torsdagen, så får ni JÄTTEGÄRNA hänga med. Behöver självklart inte betala fullpris på biljetterna.

Men nu ska jag åka hem. Köpa med mig sushi och åka hem och kika på På Spåret - älskade program!

Hur ser er helg ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...