fredag 8 maj 2015

...och tröttheten

Tröttheten...

...du är inte min bästa vän. Hela kroppen är stel också, märks att jag inte yogat på länge. Hur tusan tar man tag i sådant där igen när verkligen det enda jag vill är att vara hemma och läsa och sen sova? Men jag behöver träna, jag behöver få mina adrenalinkickar, men jag orkar inte. Inte när jag jobbar 10 timmars arbetsdagar flera dagar i veckan. Jaaaa, jag fattar vad som är fel, jag vet att jag behöver ta mig ut och träna trots denna arbetsbelastning jag har just nu, att det kommer hjälpa, men allt blir en ond cirkel när jag inte orkar laga mat hemma, har inget mellanmål, blodsockret som sjunker. Men till det positiva hör att jag inte druckit läsk på flera veckor. Och jag gick in på Hemmakväll för att lämna tillbaka hyrfilmerna och jag suktade efter godis godis godis (finns liksom godis överallt på de där butikerna) - men gick ut, snabbt, innan demonerna hann övertyga mig.

Men längtar efter långledigt nu. Och efter att få dansa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...