torsdag 16 juli 2015

Andra resor...

Min drömresa kommer sannerligen att skjutas på framtiden. Det passar sig helt enkelt inte att jag åker på grund av hur mitt jobb ser ut. Dels är jag mitt uppe i ett stort projekt som är viktigt för museet att det utförs under utsatt tid. Sedan ska min tjänst omförhandlas i april 2016, mitt kontrakt är skrivet till den sista, men projektet är planerat att avslutas till årsslutet 2016. I den bästa av världar borde jag bli erbjuden en fast tjänst, men vet hur det ekonomiska läget på museet ser ut, så förhoppningen för det är inte så stort.


Angående resan så ska jag åka en dag. Jag vill verkligen till Argentina och till Chile och just den här resan känns så klockren för mina intressen. För att jag inte ska bli allt för låg att denna resa inte kommer ske nu, så tänkte jag planera in en kortare resa eller två till vintern och jag kikar lite nu på vart jag skulle kunna åka.


På toppen av listan står Irland, Skottland, Södra England, München-södra Tyskland och Wien.


Har ni några andra förslag på resor som skulle muntra upp en småmelankolisk själ med historieintresse och dagdrömmar om att hitta den stora kärleken?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...