lördag 4 juli 2015

Lördagsplaner

Sitter och tittar på sm-veckan från Sundsvall på TV och har just sett rullskidåkare kämpa upp för södra berget. Imponerande. Nu är det final i vattenpolo. I samma veva har Vansbrosimningen avgjorts här hemma i Dalarna. Kikade faktiskt upp vad som behövs utföras för de olika klassikerna. Jag och syrran har ju tänkt göra en tjejklassiker här framöver, och har en gjort den kanske en kan tänka sig en halv klassiker sen. Ja, vi får se - kan ju börja drömma i varje fall, med tanke på att jag aldrig orkat springa en mil i sträck. Men motivation har jag. Det är något annat som tar emot. 

Anmälde mig just till skrivkursen på ABF i höst. Tänkte att det kanske är det jag behöver för att komma igång med skrivandet igen. Mamma frågade om det var något fel på mig som måste ha så mycket saker för mig. Svarade att det inte är nå roligt att hänga hemma ensam. Vilket är sant.

Ikväll ska vi i varje fall till Borlänge på middag och även se om vi kan lyssna lite på festivalmusik. I morgon hade jag nog tänkt våga mig iväg på dans. Vi får se hur dagsformen är. 

Badade förresten igår för första gången på länge. Kallt, men skönt när en väl kom i. Var på en promenad också, men gick för långt för vad min kropp klarade av i denna värme, så fick yrsel när jag kom hem. Min kropp mår alltså inte bra av för varmt väder, därmed inte sagt att jag inte gillar sommar och sol. Så jag klagar inte på vädret, berättar bara hur jag mår och vad det beror på och hur jag försöker hantera det.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...