onsdag 8 juli 2015

En dag i stan

Brukar försöka besöka Dalarnas museum åtminstone en gång per år. Denna gång var jag så nyfiken på den här KISS-utställningen som visas nu. Det visade sig vara en riktigt nördig utställning med massvis av kuriosa. Men ändå kul för någon som gillar KISS (jag), men även för sådana som gillar nörderi (som kompis L).
Konsertaffisch från turnén jag och syrran såg.

I övrigt välkomnade museet med denna stora backdrop på fasaden. 
 Måste säga att den känns väldigt kul.

Passade annars på att kika på basutställningarna (sockendräkter, dalamåleri, dalahästar, lite Falunhistorik)
 Dalamåleri.

Gillar dessa skyltar som visar hur det såg ut på denna plats man nu står ett annat årtal i historien. Tror detta var kring slutet av 1800-talet.
Sen kikade jag också in i konsthallen en sväng och hittade dessa otäckingar som kallades "naturens hämnd". Kom genast att tänka på Kiruna och hur jag alltid tänker när jag är där att man inte kan bråka så mycket med naturen utan att den en dag kommer säga ifrån. Detta var dock inte hur jag tänkt det! 

Träffade L och fick reda på lite skvaller. Tog sen en runda på stan och gick och hälsade på S som jobbade. Allt som allt en bra dag, men mycket shoppat blev det inte. 

Ev. har jag bestämt mig för en sak till helgen, så håll tummarna att möjligheten finns. I morgon bör jag veta säkert. Heja vänner säger jag bara :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...