fredag 24 juli 2015

Ute i fält!


Befinner mig på jobb i Kiruna. Stadshuset som sakta men säkert börjat dokumenteras - det vill säga jag smyger omkring och snokar i varje vrå för att leta förändringar i planlösning, samt mönster i inredning och utseende (och skriver inventeringsblanketter på alla rum). Är faktiskt roligt än så länge, trots att stadshuset är jättestort. Men det här pusslandet och detektivarbetet gör det så spännande. Ska vara här i två veckor till, med en kort tur till Luleå nästa helg. Sen blir det ännu några veckor fram i augusti.
Så här håller jag reda på vilka rum jag varit i. 

Ibland är det som att kliva tillbaka till 60-70 talen. 

Kommunchefen som likt många andra på stadshuset har otroligt vacker utsikt från sitt kontor.

En liten panorama jag gjorde från ett kontor jag var i - för att få med hela utsikten. Galet vackert va?! 


Nu är det helg och jag ska faktiskt jobba lite då och samla ihop lite flextimmar. Ska nog också försöka ta en promenad till det andra köpområdet som finns i Kiruna där de har Kappahl bland annat.

Vad ska ni göra i helgen?! 

Har förresten himlars fin utsikt från vandrarhemmet också! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...