söndag 10 augusti 2014

Alltid ska det finnas något som jag gillar



Såg en film nyss som heter Austenland! Har tänkt att se den länge, men ack vad den sett fjantig ut på trailern! Men idag såg jag den! Skrattade mycket för den är verkligen löjlig, men två (2!!!) av rollerna är inte löjliga, de är behållningen i en annars riktigt dålig film! Keri Russel och JJ Fields! De spelar Jane och Henry! 

Hur mycket jag än ogillar denna filmen så är det ändå en söt kärlekshistoria! Den vinner mig över när Henry förklarar blygt att Jane gör honom nervös! Något är annorlunda med honom, men vad?! 

Jag är ju Jane, inte så fanatiskt som henne, men självklart är jag så skadad av min kärlek till kostymfilmer att jag skulle älska att hitta en Henry - en smart, godhjärtad, ödmjuk, ärlig man! Så jag sitter där och svär när de så klart får varandra i slutet! För det kommer aldrig hända mig! Jag får drömma mig bort i mina drömmar och mina böcker och mina filmer! Förtäras bit för bit och hoppas att jag någon gång ska få veta hur det känns att vara lyckligt kär!


Nej, det var dagens bittraste inlägg! Dags att försöka sova kanske, om jag kan jaga bort mina stresskänslor! 

Kram och God natt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...