onsdag 27 augusti 2014

Ny vecka i Luleland och nya äventyr som väntar!

Något jag varit förskonad från är det här att bli sjuk i stup och ett. I princip blir jag "aldrig" sjuk. Kan hända att jag får någon två dagars förkylning ibland (minns inte senast dock) och när jag jobbade i barnomsorgen så kunde jag inte stå emot magsjukorna (som min svåger), men det där med feber har jag glömt bort hur det känns, hemma från jobbet är jag i princip aldrig pga av sjukdom (jag var hemma en dag i vintras när stressymptomen var som värst, men kunde dra av det på flextiden). Så i det avseendet är jag en exemplarisk anställd. Dock är jag rätt säker på att bakslaget kommer komma, när min kropp inte orkar med den här mentala stressen längre!

Trots detta är jag nog den mest hypokondriska människa jag känner. Jag ställer självdiagnoser på mig själv hela tiden med hjälp av sjukrådsupplysningen till exempel, oftast besvär jag tolkar beror på vad jag äter eller mina stressymptom. Syrran påpekar det ibland, minns nu inte om det är positiva ord, men att jag oftast har ett svar på varför min mage låter, min mage är svullen osv. Ja, jag kan ju låtsas i varje fall!

Med det sagt, märks på vänner på FB att sjukdomssäsongen börjat igen nu!

På fredag åker jag till Stockholm för den årliga BA-återträffen. Känns lustigt att säga så, för vi är så bra vänner att en träff om året egentligen är alldeles för lite och har vi chansen, är i närheten av varandra, så ses vi ju ändå. Men vi försöker ändå att ta en helg varje år när vi samlar så många som möjligt av oss och gör något skoj. I år är första gången som vi inte är i Göteborg. Eftersom flera av oss inte bor kvar i de trakterna så valde vi Stockholm. Det passar mig alldeles utmärkt - en timmes flygfärd från Luleå och jag är där. Perfekt. På schemat denna helgen står Popaganda-festivalen. Mest ser jag fram emot att få se First Aid Kit, men vet av erfarenhet att festivaler är tillfället då en har chansen att upptäcka nytt!



Vad annars! Jag har börjat min buggkurs (kommer bli sååååååå roligt) och inom ett par veckor börjar jag läsa Spanska på medborgarskolan. Jag tänkte gå förbi Kulturens hus idag och köpa biljetter till Trollflöjten och Ane Brun också! Ska se till och bestämma mig om den där München-resan och boka flyg. Jag och syrran ska snart boka resa till USA också, mamma och pappa har redan gjort det. De åker i början av december när mamma fyller år. Jag och syrran tittar som sagt att åka 2 veckor över nyår!!! För nu är det bestämt: brorsan tar sin växande familj med sig från varma Florida och flyttar till Salt Lake City i Utah!!! Syrran har faktiskt varit där en gång, när brorsan och svägerskan bodde där senast, men jag har aldrig varit där. Ser jättemycket fram emot det, för Salt Lake City är ju en stad med en massa berg runt omkring sig. Och ni vet väl nu att jag älskar berg!!!

Och så jobbar jag. Är numera ensam byggnadsantikvarie på Norrbottens museum och Kiruna har fått lida lite på grund av det. Tröttheten är det inte bättre med, men har börjat käka D-vitamin igen, får se om det hjälper. Jag hoppas att dansen nu kommer göra att jag kommer igång med den andra träningen på allvar igen också. Har ju köpt nya fina springskor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...