måndag 13 oktober 2014

10 Saker jag tycker om...


10 SAKER JAG TYCKER OM
- Min familj
– Resa
– Isdans
– Äta gott på bra restauranger
– Dansa
– Skriva
– Vintern
– Böcker
– Mina vänner
– Mitt jobb

 
9 SAKER JAG INTE TYCKER OM
- Rasism
– Kvinnohat
– Fattigdom
– Trångsynthet
– Svåra sjukdomar
– Korv
– Utseendefixering
– Fördomar
– Att svettas när jag inte ska svettas
 
 
8 BLOGGAR JAG LÄSER
 
(fantastiskt fina bilder som "inte alls" får mig att vilja åka dit)
(där även jag skriver ibland, håll utkik)
  
 
 
7 SAKER JAG VILL GÖRA I FRAMTIDEN
- Åka till Skottland
– Få barn
– Bli kär
– Springa tjurruset (eller liknande lopp)
– Skriva färdigt en bok (eller flera)
– Rusta upp ett gammalt hus
– Se en fotbollsmatch i en Europeisk toppliga – England (Liverpool) eller Tyskland (Bayern München), eller båda!!!
 
6 SAKER SOM SKRÄMMER MIG
- Berusade och drogpåverkade människor
- Hat
- Djupt, mörkt vatten
– Stora folksamlingar där jag inte känner någon
– Män
– Mina demoner
 
5 PLATSER JAG GILLAR
- Göteborg
– Dalarna
– Österlen
– Amerika
– M
in säng
 
 
4 ORD SOM BESKRIVER MIG
- Kunskapstörstande
– Lugn
– Ömtålig
– Levnadsglad
 
3 SAKER JAG SER FRAM EMOT
- Nyårsresan till Salt Lake City
– Att få dansa
– Små hemligheter som pirrar
 
2 BRA FILMER
- Hotel Transylvania
– 12 Years a Slave
 
1 FAVORIT SAK
- Min bokhylla
(inklusive mina böcker så klart)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...