tisdag 7 oktober 2014

Finaste Ane

Det finns vissa saker som en är så glad att en gick på, för jag vet att jag hade ångrat mig så jäkla mycket om jag inte gått! Konserten med Ane Brun var en sådan! Jag har vetat att hon skulle spela i Luleå sen jag flyttade hit, tänkt att nu ska jag ta chansen att äntligen få höra henne live! För hon är en av mina absoluta favoritartister! Fantastiska låtar och fantastisk röst! Men jag har inte haft chansen att se henne innan! Förrän idag! Jag köpte biljetten i förra veckan, fick en plats på rad 6! Såg bra, hörde bra och när jag kom hem så ramlade alla känslor över mig också! Vad fasen vad det jag såg?! Det var så himla fint, så himla enkelt, sparsmakat, så bra!

Att hon började med en annorlunda version av Do you remember, gjorde bara att förväntningarna på kvällen steg, och för mig infriades dem! Vad profsig hon är, vilken pondus och självklarhet hon har på scen! Det blev så tydligt i jämförelse med den väldig blyga och försiktiga förbandstösen!

Jag tog en del bilder och filmade några låtar, delar med mig av en, så kanske ni kan få en liiiiiiiten aning om hur fin konserten var!!! Gå och se henne om ni har chansen. Hon kör som sagt helt akustiskt och i princip själv på scen!






 
Hon sjöng en låt på norska, vilket kan ha varit en av de finaste sånginsatserna för kvällen. Jag har lyssnat på denna låt mycket i helgen. Den heter Du gråter så store tåra.

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...