lördag 26 juli 2014

Lugn lördag i solen

Har setat ute i solen idag en bra stund idag! Luften var bättre där än i lägenheten, trots att det var varmt! Lagomt grillad nu dock, så hänger framför teven och ser på film! Tänkte att jag ska se en brittisk serie på tvåan annars ikväll, en kriminalserie med han som spelade huvudrollen i 12 years a Slave! Borde vara bra! Hoppas jag! 

Blev för någon vecka sedan bjuden på en enkel glassdrink av min hyresvärd/kollega/granne B! En drink så enkel att jag faktiskt inte fattar att jag inte kommit på den själv! Ett glas med oboy, några skopor vaniljglass i och så dekorerat med lite (eller mycket) strössel! Glassen ska smälta ner i drycken så det går att dricka den! Smakar som en urgod och krämigt kall milkshake! 
Har varit lite av en livräddare på kvällarna efter dessa långa varma dagar! 
Började på en ny bok idag förresten! Blev tipsad om denna bokserie på Facebook pga att den ska innehålla en grymt tuff kvinnlig huvudroll! Så köpte den i Kiruna förra veckan och började läsa den idag och jo, 100 sidor in och jag gillar den! Är fantasy ska sägas, påhittad värld, men jag gillar fantasy jättemycket om det är välskrivet! Får återkomma om hur denna artar sig och även om jag sedan läser fortsättningen! Någon som läst den?

Hur spenderar ni er lördag? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...