torsdag 24 juli 2014

Varmaste sommaren...

Värmen fortsätter och jag lever på vatten och glass! Jo, det är nästan sant. Jag äter kanske riktigt en gång om dagen, men annars är det vatten och glass som gäller! Har numera vant mig vid att ha fläkten i gång på nätterna, så igår när jag tänkte testa att ha fönstret öppet istället, så kunde jag inte somna, utan fick upp och stänga fönstret och dra i gång fläkten. Förvisso är det vansinnigt skönt att vakna när den är i gång, för det är så svalt i rummet då, men fläkten låter illa så jag sover med öronproppar!

30 grader är det i Luleå, minst. Jag har jobbat halva dagen på kontoret, men sen blir det för varmt där så jag har försökt att jobba eftermiddagarna hemma där jag har en fläkt jag kan sitta i varje fall. Men eftermiddagen är också den tid på dygnet när jag är förskräckligt trött, så jag har sovit middag varje dag denna vecka. Vet inte om det är så bra egentligen, men jag har absolut inga problem med att somna på kvällarna. Det har jag väldigt sällan. Dock önskar jag att jag hade lite mer ork och fick lite mer gjort på Kiruna-projektet, men det går långsamt.


Idag klev jag av på stan en sväng efter jobbet och gick förbi MAX och käkade, så jag kunde köpa mig en milkshake. Tänkte att jag tar väl en promenad hem då, dricker min milshake och så kan jag få lite motion. Det tar knappt en halvtimme för mig att gå hem från stan och när jag kom hem så var jag totalt dyngsur i svett. Det är verkligen galet hett ute. Inte för intet som värmerekorden sätts här uppe i norr. Det värsta är att det inte blåser något heller, vilket jag har kunnat lita på i Luleå att det ska göra tills nu. Men men, ska försöka och inte klaga. Jag kan inte göra något åt denna värmen, så får försöka göra det bästa av det. Hade dock gäääääärna velat bada, velat vara hemma hos mamma och pappa som bor 1 minut från sjön!!! Då hade till och med jag vågar mig ut i sjön för ett dopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...