torsdag 3 juli 2014

Lunchar

Är hemma på lunchrast och äter resterna av den goda pastan igår, den är fantastisk och så enkel och riktigt nyttig! Vill ni ha receptet?
Idag inventerar jag det gamla boställshuset som blev tullhus som blev hotell Rallaren som blev övernattningsställe åt norska malmtågslokförare! Invändigt, vilket passar bra med tanke på vädret som tvärvänt! Grått grått grått! Men jag klagar faktiskt inte! Jag kan andas i detta! 
Inte ens Kirunavaaraa syntes idag! 

Rum för rum ska det gamla tullhuset inventeras, har ett formulär jag går efter där jag skriver ner hur golv, tak, väggar, dörrar, fönster osv ser ut! Kan bli lite långtråkig, men blir vansinnigt  spännande sen att sammanställa! Känns himlars skönt att jag får göra något konkret, har tragglat ritningar länge, men det är först när jag får börja jämföra dem på plats som jag påminns om varför jag älskar mitt jobb! 

Vad gör ni idag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...