söndag 20 juli 2014

Varma Luleå

Tycks ha den rejäla (o)turen att alltid bo i den del av Sverige som får den bästa och varmaste sommaren! Tro mig! För två somrar sedan bodde jag i Skåne och det var en galet varm och fin sommar och jag fick ständigt höra om den dåliga sommaren som varit! Förra året bodde jag i Skara och det var en förskräckligt varm, men fin sommar och jag fick ständigt höra om den inte så fina sommaren det hade varit året innan! I år bor jag i Luleå/Kiruna och det är så varmt att även Lule/Kiruna folk tycker det är för varmt och jo, jag får även här höra om den förra sommaren som inte var så fin! 

Hur kommer det sig att jag, den tråkigaste människan i världen vad gäller att klara värmen, hamnar just på dessa platser??? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...