måndag 7 juli 2014

Pirater och tillbaka till Kiruna

Så mycket som jag gör nu var det länge sedan jag gjorde! Haft en sovmorgon på flera veckor, det är ovanligt, men kul! Dock är jag trött om kvällarna! Riktigt trött! Idag extra trött eftersom jag gick upp klockan fem i morse för att hinna med tåget till Kiruna! 

Har ju jobbat på museet i stan en sväng denna helg! Hjälpt till på piratdagen! Har varit fantastiskt väder hela helgen och så även igår! Många små fina pirater kom till museet för att se om de skulle få följa med kapten Krutrök på piratskeppet! Jag var, som sagt, Röda Jenny och hade hand om proviantjakten! Leta potatis och trycka med potatisstämpel! 





Idag åkte jag som sagt tillbaka till ett jättevarmt Kiruna! Två fältveckor kvar är det tänkt! Denna vecka ska jag försöka hinna med så mycket jag kan på järnvägshotellet! Vore skönt! 

Vi käkade på Bishops idag och fick med oss både Clara och en kollega till henne! Var trevligt! Sedan tog vi en promenad hem i kvällssolen! 




Jag och min kollega Sophie sitter och kikar på en Ernest Hemingway film på ettan nu! Nyss var det en sexscen nästan lika makaber som när Jax och Tara i SoA har sex efter att de dödat den här stalkern! I denna film skedde det samtidigt som huset de bodde i bombades sönder, inte direkt sexigt! Eller som Sophie sa: - Något borde ju ha slaknat där när fönstret sprängdes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...