torsdag 6 november 2014

Dans dansare dansast

Folk blir lite förvånade och förvirrade när jag säger att jag vill bo kvar i Luleå ett tag och att dansen är en stor anledning till det!

"Du kan ju dansa överallt och de är bättre på bugg söderut" eller "det är faktiskt rätt svårt att komma in i danssvängen här uppe"!  

Jag försöker förklara mig, men hittar sällan orden som gör det! Vill inte börja om! Jag har fått in en fot! Jag trivs här! Bodde ju i Skara förut, Luleå är ju en metropol i jämförelse! 

Jag tror att det enklaste egentligen borde vara att förklara att jag mår så himla mycket bättre än jag gjort på länge här uppe och jag skyller mycket av det på dansen! Att nu när jag vågat ta steget här, utmana mig själv och min rädsla och blyghet, så vill jag fortsätta! Jag har ju nyss börjat! 

Men jag trivs också verkligen bra i Luleå! Det ska ni veta!!!

I helgen var det ju Halloween och Alla Helgona. I år blev Halloween-firande för min del då jag var bjuden ner till Skellefteå på Halloweendansparty. Fick även träffa fina kollegans sambo och barn, så skönt med lite liv omkring mig för en gångs skull. Jag hade ju siktet inställt på att klä ut mig till Mavis, Draculas dotter i Hotel Transylvania och vet inte om jag egentligen var ett dugg lik henne, men kläderna var då rejält bekväma och jag hade peruken på mig länge också!



Hade riktigt roligt, fick dansa både bra och mindre bra danser, men titta på desto fler duktiga dansare och drömma mig mot en tid när även jag kan tänkas möjligen kunna dansa så där.
 
(Tittar redan på nästa gång jag ska få komma ut på dans)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...