onsdag 21 januari 2015

Stoltheten blir den bästa kärleken

En öppen fråga: finns det en bättre kärlekshistoria än den mellan Elisabeth och Darcy i Stolthet och fördom?! Jag vet inte hur många olika filmatiseringar och tolkningar av denna berättelse jag har sett/läst och det slår i princip aldrig fel, denna missförstådda, försiktiga och lite trubbiga Darcy och den bestämda och envisa Elisabeth - aaaah! Knock i magen varje gång!

Jag blev häromdagen tipsad om ännu en tolkning av denna berättelse, en modern version av den i form av web-avsnitt - the Lizzie Bennets diaries. Ja, flera av har säkert redan upptäckt denna lilla pärla - 100 st drygt 5 min långa you-tube klipp. Jag föll handlöst för denna tolkning och vill mest tipsa er andra romantiker om det. Hur häftigt som helst och jag säger bara: första gången vi får träffa Bing Lee och FÖRSTA GÅNGEN VI FÅR TRÄFFA DARCY!!! #rysningar

Här kan du se den:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...