tisdag 5 juli 2016

Mot nya mål


På fredag jobbar jag min sista dag på 4 veckor. 4 veckor av en välbehövlig semester eftersom min jobbsituation inte riktigt tillåter att jag tar ledigt (sorgligt, jag vet). Sen att det idag känns som om sommaren är långt borta, är en annan historia, men semester ska jag ha och roligt ska det va. Har nog egentligen lite för mycket planerat för att jag verkligen ska kunna vila, men samtidigt är ju sakerna jag planerat saker som jag tycker är kul, saker jag vet att jag kommer må bra av och framförallt saker som INTE ALLS PÅMINNER MIG OM JOBBET!

Men det skadar ju inte att sätta upp lite mål med sommaren heller. Inspirerad av min syster tänkte jag göra en liten bucket list för semestern (men hjälp mig gärna att fylla på med fler roliga saker, tänk dock på vem jag är) :

När semestern är slut där i början av augusti, så vore det ju skoj om jag kunde få pricka av att jag:

# Skrattat istället för ältat... (borde vara mitt nya mantra för sommaren)
# Badat för nöjesskull (med tanke på att jag och syrran även ska simma Vansbro tjejsim i en kall Dalälv)
# Bakat en riktigt bärigt/chokladig/fantastisk drömmig tårta - och sen tagit en stoooooor bit och njutit
# Läst minst 3 böcker...LÄSA!!! (ljudböcker räknas inte här, men självklart får jag lyssna på dem också)
# Hånglat
# Druckit mig full (eller lagomt fnissigt full) åtminstone en gång...
# Testat 2 nya danställen, det vill säga inte bara Malung, utan även ett till...
# Skrivit och skickat in minst en novell till Hemmets novelltävling med tema romance
# Löptränat 3 gånger i veckan (jaaaa, jag vet, skittråkigt, men ska springa en mil i slutet av september, så måste få in detta på rutin).
# Besökt minst ett nytt besöksmål/turistigt eller ej, där jag aldrig varit/alt. inte varit på vääääääldigt länge
# Testat minst ett nytt fikaställe som någon tipsat om
# Gått på bio
# Gått på viktväktarmöte i USA
# Yoga every damn day
# Skaffat ny frisyr =) (undrar om det är dags? Vad tycker ni?)
# ...

1 kommentar:

  1. Jisses, tycker det låter som du kommer ha att göra i alla fall. Fast väldigt trevliga saker :)

    Njut av semestern, just det fenomenet är för härligt måste jag erkänna.

    SvaraRadera

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...