fredag 19 augusti 2016

Saker jag drömmer om just nu...

Så här dagarna efter min födelsedag och veckan efter att semestern slutade så börjar tankar att fara fritt inom mig och funderingarna härjar.

Vad vill jag göra med mitt liv och hur tar jag mig dit?

Just idag är drömmarna långt borta och jag har faktiskt ingen aning om vart jag ska börja. Låt oss tänka oss detta scenario om några år ändå:

# Jag har en gård någonstans i kanske Hälsingland/Dalarna/Närke/Västmanland/Gästrikland/Värmland med gärna flera byggnader och gärna mer än ett bostadshus. Förhoppningsvis nära en sjö.

# Jag är egenföretagare som byggnadsvårdskonsulent med en liten byggnadsvårdsbutik/kafé. Jag bloggar och fotograferar, samt skriver aktivt på min debutroman - om jag inte redan skrivit klart den och håller på med en andra/tredje/fjärde... bok.
# Har jag barn?
# Är jag kär?
# Jag dansar fortfarande.
# Är trygg i mig själv och mina livsval

Jag känner mig ganska lugn i sinnet just nu och tror att jag har en bra period, så jag passar på att njuta, planera hösten framför mig och tankar kring framtiden - som sagt. Det gick så långt härom dagen att jag faktiskt skrev in mig på Örebros kommunala bostadsbolag för att samla poäng. För jo, jag ser nog Örebro framför mig till en början. För:

1) där bor syster. 

2) Örebro ligger nära både Stockholm och Göteborg där bästa vännerna bor (förutom Skellefteå och Kiruna då, vilket hamnar lite långt bort). 

3) Örebro är en dansstad, så borde inte vara svårt att träffa nya bekanta och gå lite kurser. 

4) "Bara" 2,5 timme hem till mamma och pappa.

Jag vet inte om jag kommer komma dit, men händer inget annat här uppe mer än jobb och dans kommande år, så kommer jag börja rikta blickarna söderut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...