måndag 26 september 2016

En Tjejklassiker - etapp 2!

Sitter på flyget på väg tillbaka till Luleå och tänker tillbaka på helgen i Stockholm.




Hur mycket god mat vi ätit. Frukost på espresso house, god vegetarisk lunch på Hermans, fantastisk tapas med sangria på Ramblas och förstås belöningapizzan på Vapianos. 

Vilket fint väder Stockholm bjöd på. Vi promenerade kanske lite mer än vad vi hade tänkt, men förutom att syrran fick lite ont i fötterna av skorna, så har det gott bra. Vi var också och såg nya Bridget Jones filmen och tyckte nog att den var riktigt bra egentligen. Skrattade så jag grät till en början, var en period sedan som nog var lite seg, men sen tror jag att jag tyckte om slutet ändå. 

På söndagen var det dags för anledningen till varför vi var i Stockholm denna helg - Rosabandetloppet / Lidingö tjejlopp, det vill säga etapp 2 av vår Tjejklassiker (inser att jag inte berättat om etapp 1 än, får försöka komma ihåg det).

Syrran laddar upp inför starten.

Loppet både var som jag trodde och var mkt jobbigare än jag hade kunnat tänka mig och jag gav verkligen allt, vilket gör att jag är så nöjd med min tid och min prestation. Mitt första mål var att klara av att springa hela vägen fram till aborrbacken - och det gjorde jag. Där skulle jag bestämma mig för om jag ville prova springa upp för den, men valde väldigt snabbt att gå - för jisses vilken backe. Nu speedade jag dock på i rask takt uppför backen ändå och var riktigt slut vid toppen, men provade att börja springa igen och kom efter en halv km kanske in i lunket igen. Sen kom nästa backparti där jag fick lov att gå lite igen och så ett tredje, men i det stora hela så gick jag inte mycket och de sista 2 km sprang jag hela vägen. 

Dammigt i löparspåret.

Landade tillslut på en tid på 1 timme och 13 minuter och är såååå nöjd. Hade som mål 1.15, eller inte sämre än tio minuter efter syrran och klarade båda. Syrran sprang på 1.06. 


Nöjda och spexiga efter målgång!!!

Nästa etapp blir Tjejvasan och jag längtar redan. Men först nu ska vi faktiskt anmäla oss till Göteborgsvarvet. 


Vi bodde på Långholmens hotell och jag gillar det. Det enda - som blev väldigt tydligt denna gång - var att det är liiite långt att gå från tunnelbana till hotellet.

Syrran åkte hem igår, men jag stannade kvar för att få träffa en av mina bästa vänner S och hennes lilla bebis. Var länge sedan vi sågs och det är lite jobbigt att inte veta nästa gång vi ses, men troligtvis så kommer Stockholm besökas bra mycket oftare här framöver :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...