tisdag 11 oktober 2016

En sådan där lite arg lista

Min äckligaste mat:
Korv, all sorts korv. Man kan ev. kamouflera falukorv i en korvstroganoff om det är massvis med sås och äts med pasta, men det är väldigt väldigt sällan det äts. Nej, korv kan jag klara mig utan.

Hatväder:
Varmt, dammigt och vindstilla - puh, då stänger min hjärna av och allt blir bara eländigt. Nej, tack säger ja...

Då tappar jag humöret helt och hållet:
På möten när ingenting händer, när inga beslut tas, när samtalsämnena inte alls handlar om det vi ska prata om, eller när det ligger bråk i luften. Tappar också humöret när planer ändras snabbt - blir snabbt arg när folk hör av sig i sista sekund för att avboka/omboka saker, det är riktigt jobbigt för en person med högkänslighet, särskilt när jag planerat och ställt mig in på vad som ska hända och så ändras det. 

Sämsta musiken:
Monoton hiphop utan melodi, sönderveilad RnB, mogen dansband och gyllene tider.

Värsta tiden på dygnet:
På natten mellan 2 och 4 - när man måste sova, men inte kan.

Mitt sämsta humör:
När jag är trött och hungrig och det kryper i kroppen.

Sämsta grejen jag äger:
I dagsläget kan jag bara komma på mitt soffbord, som jag förvisso inte betalat själv, men som jag äger. Det är alldeles för högt - så om jag har något på det så skymmer det teven. Måste göra mig av med det...

Värsta personlighetsdragen:
Antagligen att jag har så svårt att se vad som behöver göras i en situation om jag inte gjort samma sak förut eller om någon inte berättar för mig vad jag ska göra. Ber om ursäkt för det, att jag ibland bara står still och inte hjälper till...för jag ser inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...