tisdag 29 november 2016

Bucket-list för år 36!

Nu slår vi fast att detta är min bucketlist för mitt år som 36 - nu får den med andra ord inte fyllas på mera! Jag har ju redan börjat pricka av saker - för hur skulle jag annars hinna med allt, men har också en hel massa saker kvar att göra! Kommer bli skoj och kommer bli roligt att se hur jag ska lösa vissa av utmaningarna - eftersom jag inte har en aning om exempelvis hur jag ska få någon att vilja hångla med mig?! Tror faktiskt jag ska göra en sådan här lista för alla kommande år - en liten sporre att inte ge upp när livet kommer kännas tungt.
  1. Skrattat istället för ältat - ett av mina känslomässiga mål.
  2. Hånglat
  3. Dansat på minst 2 nya dansställen
  4. Skrivit och skickat in en novell till en tävling
  5. Springa Lidingö tjejlopp - Rosa bandet loppet
  6. Kunna springa 5 km i sträck (med belöning när jag klarar det)
  7. Kunna springa 1 mil i sträck (med belöning när jag klarar det)
  8. Åka på Oktobermaran i Gävle - alla 3 dagarna
  9. Gå i mål med viktväktarna och bli Guldmedlem (med belöning när jag klarar det)
  10. Åka till Örebro för att vara med på Superfoxweekend i november
  11. Köpa bil
  12. Gå på date
  13. Åka till Edinburgh
  14. Åka till Sälen och åka längdskidor
  15. Åka Tjejvasan
  16. Åka något mer skidlopp innan Tjejvasan
  17. Köpa nya springskor
  18. Cykla tjejvättern
  19. Köpa ny dator
  20. Läsa minst en klassiker
  21. Kunna göra "nedåtgående hunden" med fötterna helt i golvet
  22. Läsa minst en reportagebok
  23. Dra ner rejält på socker eftersom jag i varje fall inte mår nå bra av det. Det räcker med små smakbitar av sötsaker - när det fortfarande är gott! 
  24. Skänka utrensade kläder till röda korset eller annan välgörenhet
  25. Rensa ut köket på saker jag aldrig använder och skänk bort till bättre behövande/alt. sälj på Tradera
  26. Köpa nya kökstallrikar
  27. Börja göra fotoböcker årsvis, samt speciella händelser av alla mina foton som bara ligger
  28. Ta upp mitt stora broderi igen
  29. Spela mycket mindre spel på mobilen
  30. Köpa alla säsonger och specialavsnitt  av Downton Abbey. 
  31. Besöka Skokloster slott
  32. Åka till Göteborg
  33. Gå på minst en konsert med artist jag verkligen vill se
  34. Gå på teater
  35. Bakat bröd
  36. Anmäla mig till och hoppas att få gå danskurser - gärna mer fox och bugg, men tar även gärna chansen att få dansa mer Lindy Hop
  37. Hälsa på/besöka goda vänner oftare
  38. Se en tv-serie från början till slut
  39. Åka på en sol och bad resa
  40. Gå på bokfestivalen och bokmässan i Kiruna
  41. Ta reda på vad grejen med den här stadshusfesten är, dricka mig glad och se till att bli ett (positivt) skvaller för kommande års tillbakablick 👍🏻
  42. Bygg upp en större garderob och sikta på en stil inspirerad av 1960-70 talet och kör på rejält med både smink, skor och frisyr! 
  43. Åka till fjällen 
  44. Åka slalom
  45. Gå och få massage med jämna mellanrum 
  46. Blogga mera
  47. Bada naken
  48. Beställa större utskrifter på foton av mina syskonbarn och sätta upp på väggarna.
  49. Sjunga karaoke
  50. Hoppa i vatten fullt påklädd
  51. Starta en Run Academy kurs i vår
  52. Gå en yoga-kurs
  53. Gå en kurs som lär mig hur jag ska sminka mig
  54. Få en ansiktsbehandling
  55. Ha ett "dinner party" för vänner
  56. Fotobomba någon
  57. Klimatkompensera för de resor jag gör
  58. Åka skridskor
  59. Åka på dagsutflykt till Birka
  60. Åka på dansbandsveckan i Malung
  61. Anmäla mig till minst ett mil-lopp i löpning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...