måndag 30 juni 2014

Back in Kiruna

Tycker om den här staden mer och mer för varje gång jag kommer hit! Den har visat sig på olika humör varje gång! Denna gång är det varmt, det har kommit någon skur och annars skiner solen! Älskar att kunna se fjällen, de snöklädda, de "riktiga" bergen i horisonten - det och gruvbergen är mina favoriter med naturen här!
Från tåget någonstans mellan Gällivare och Kiruna! 


I Kiruna med lite av Kirunavaara i bakgrunden!

Ska vara här tills på fredag nu! Sen komma tillbaka nästa vecka igen och så veckan efter det också! Mina planer än så länge! Vi bor i en jättemysig lägenhet denna gång, med eget kök och tv-rum och varsitt sovrum! Lyxen är också att det finns internet! 

Jag är jättetrött så här på kvällskvisten, men ska orka se Tyskland-Algeriet har jag tänkt! Håller ju påTyskland i fotbolls VM! Vilka håller ni på?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...