söndag 29 juni 2014

Lång väg kvar att gå...

I helgen har jag kommit underfund med att jag varit och troligtvis är utmattad. Jag hamnade av en slump på sjukvårdsupplysningens hemsida och läste vad som stod under utmattning och kunde skriva under på så mycket. På den här tröttheten som kommer som ett klockslag varje kväll, att jag glömmer bort saker trots att jag inte har så mycket att komma ihåg (att skriva "att göra"-listor har blivit ett måste för mig) och framförallt att jag har så svårt att ta tag i saker trots att jag vill. Det står i samma text att det kan ta lång tid att komma tillbaka från att gått in i väggen; nu tror jag inte att det gick så långt för mig, men jag var troligtvis riktigt nära. Små enkla tips för att hamna på rätt väg igen var ändå att tänka på sig själv och göra saker en tycker är roligt. Så att jag redan börjat tänka i de banorna glädjer mig mycket. Jag har ju bestämt mig nu för att inte gräma mig över att kärleken inte tycks hitta till mig och istället fokusera på att må bra själv, göra saker som jag tycker är roligt.


Hittills har jag köpt träningskort, jag har anmält mig till en nybörjarkurs i Spanska för att jag har en idé om att inom ett par år åka på en Rosa Bussarna resa till Sydamerika (Argentina och Chile) och då vore det skoj att kunna lite spanska. Och sen har jag också anmält mig till en nybörjarkurs i bugg - jag ska börja dansa i höst (förutsatt att jag kommer in på kursen).


Men jag tror inte att det här kommer räcka, jag tror att jag måste ta tag i det här med kurator/psykolog igen för att lära mig hur jag ska tänka, göra, styra mig själv för att inte hamna i destruktiva banorna igen. Så jag ska ta tag i det, nu när jag är skriven i Luleå på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...