måndag 24 augusti 2015

Sista veckan i Kiruna på en månad ungefär

Idag fick vi ta bussen till Kiruna då tågen var inställda på grund av växelbyte. Det gick bra det också, men tog längre tid och nackdelen är att jag inte kan jobba eller läsa på en buss. Så tur jag hade en ljudbok att lyssna på, sen sov jag lite också eftersom bussen gick kvart i sex i morse. Bussen körde över Jokkmokk, så det blev en hel del fina utsikter på vägen och så fick jag se två ståtliga renar med stora horn; det är ju höst snart. Löven börjar lite sakta färgas gula, men än är det väldigt grönt! 

Denna gång har jag Sophie med mig också, vilket känns skoj. Det är också ett kulturevenemang i bl.a. Stadshuset denna vecka och idag var vi och lyssnade på Lars Isestig berätta om sitt barnboksprojekt som ska utspela sig i Kiruna stadshus och delas ut till alla förskolebarn i först och främst malmfälten! 
Illustrationer till ett annat projekt av Lars.

Han har stora idéer, ville ha mycket tips och inspiration till idéer. Så hade han frugan och yngsta sonen med sig också. Frugan som är inredningsarkitekt i grund och botten och jobbade med gestaltning i barnmiljöer för olika ställen, lät himlars roligt! 
Efter föreläsning följde jag och Sophie med dem på Spis och drack lite gott och pratade en massa. Urtrevliga var dem och det ska bli kul att följa detta projekt.  

Älskar kvällar som dessa och älskar att umgås med kreativa och duktiga människor.  

1 kommentar:

  1. Härligt! Buss och ljudbok, det tycker jag är något av det bästa. Då kan jag gilla buss.

    Och Jokkmokk var det ja, det gillade jag. Vi var verkligen inte där speciellt länge, men jag gillade ändå känslan av staden :)

    SvaraRadera

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...