torsdag 1 oktober 2015

Jag ❤️ timmermän

Idag har jag verkligen fått min dos av timmermän!  Alltså jag älskar verkligen dessa människor som är så duktiga och drivna och ärligt intresserade av huggtekniker, klyvningar, att forska sig fram genom att prova. Jag älskar detta och borde kanske utbilda mig vidare inom hantverket för att bättre förstå (alternativ karriär, ännu en och det behövs kvinnor)! 

Det är ju folk jag har träffat så mycket genom mitt jobb, att se att deras jobb värderas och ges uppskattning - det är underbart. Kvällen kröntes med att Traditionsbärarna (nätverk av duktiga timmermän med säte framförallt kring Skaraborg) fick Svenska byggnadsvårdsföreningens byggnadsvårdspris för "vårda"! 

När Mattias tackade och visade bilder från Ransbergs klockstapel så kunde jag inte låta bli att skryta om att där har jag ju varit med jättemycket som AM vid renoveringen! 
Så himla häftig renovering där de lyfte upp hela klockstapeln för att kunna byta ut de enorma syllarna!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...