torsdag 23 oktober 2014

Att förstå att vi alla gillar olika och respektera det

Jag undrar hur jag ska få er att förstå. Och er alla andra som jag inte rår på och tvingas se hur ni fläker ur er förutfattade meningar om att vi ALLA måste tycka samma sak - för ingen vettig människa gillar väl hösten och vintern och mörkret och snön???!!!

Men hör, chock och häpnad: jag finns! Och många likar med mig. Som längtar tills snön kommer. Som vill få dra på sig skidorna och glida ut i skogen. Som vill få krypa upp i soffan och tända ljus, dricka något varmt och läsa massvis med böcker. Jag som redan som liten älskade att få vara ute och bygga snökojor. Jag förstår inte det där med att det i mångas ögon är något fel att gilla den här tiden!

Jag hör det på mogonprogrammen , jag hör det på radion, ser det på twitter och facebook
- vi ska ogilla den här tiden nu, och gör vi inte det; så känner vi att vi måste bortförklara oss. Kan vi inte bara bestämma här och nu och slå bort den här förutfattade meningen att det här är en tid vi inte ska gilla?!

För tro mig, jag blir också tröttare på hösten, jag tycker också det kan vara jobbigt med mörkret, men jag lägger ingen extra energi på det! För vad spelar det för roll, det finns inget jag kan göra åt det!

Så varje år har jag en dröm om att ni ska fatta att vädret - det kan ni inte göra något åt!

Årstiderna - det kan ni inte göra något åt.

Så ändra inställning. Och framförallt, sluta hata!!!

(annars ta och flytta ifrån det här jäkla landet, för troligtvis är ni dem som också kör de dåliga skämten om den enda sommardagen i Sverige och tror ni fortfarande efter de somrar vi haft på slutet att det är så, ja, då ska ni inte bo i detta land!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...