onsdag 22 oktober 2014

Falun i höstskrud

Hosjön!
Min efterlängtade långhelg hemma hos mamma och pappa i Falun kunde inte ha varit bättre. Att bara få vara hemma, sova ut, äta god mat och umgås med mor och far. Hade gärna varit ledig en vecka till, för tro mig, det behöver min kropp.
 
Hösten hade lagt sig över Dalarna också, mer eller mindre grått hela veckan, men jag och pappa promenerade en dag, och en dag tog vi allihopa en långrunda på elljusspåret. Jag älskar verkligen att träna, men har en hög mur att klättra över för tillfället vad gäller motivation och rädslan för min träningsvärk som jag alltid får och som inte är skoj. Jag och mamma bestämde att jag ska sätta upp ett mål nu inför nästa gång jag kommer hem till Dalarna - vilket är om ganska så precis 2 månader. Hur var det nu? Komma igång med träningen på gym bättre och gå en gymintroduktion, samt börja tänka till hur jag äter, inte äta diet, utan bara tänka till lite extra på vad jag stoppar i mig. Tja, vi får se. Gymintron har jag bokat, skulle ha gått av stapeln idag egentligen, men ställdes in så nu är det tisdag nästa vecka som gäller istället.
 
Morsan sprang ifrån oss i spåren!!!

Jag och pappa tar stora steg upp för en backe, bra som skidträning vad jag förstod!
 
Jag hann även med att shoppa lite, gå på bio och ha hockeykväll under min resa. Shoppade nya träningskläder som invigdes i söndags på buggen och de var mycket trevliga. Såg Gone Girl som var en riktigt ruggigt obehaglig film, men bra. Och så köpte vi hem både Örebro-Leksand i lördags (för pappas skull och för att syrran och svågern var där och kikade) där Leksand vann, och senare Modo-Brynäs, som Brynäs vann. Så en perfekt lördagskväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...