tisdag 7 juli 2015

Bergsstigen

Mamma och pappa drog med mig på en 12 km lång hike/vandringstur uppe bland alla spår på bergen ovan Lugnet. Förutom den första halvtimmen och när vi kom in i en ettrig myggstorm - så var det en riktigt trevlig vandring. Sista timme kunde jag till och med börja filosofera och fantisera; så heja långa vandringar.

På ett ställe mötte vi Calle Halvarsson som var ute och tränade. Mamma och pappa hade precis berättat att de mött honom en gång tidigare på samma led, så var lite skoj. Mamma hojtade högt "heja Calle, kämpa på" (eller bra jobbat eller något liknande). Calle log och hejade tillbaka. Jag log och sa hej. Har sagt det förut och säger det igen - om jag har några idoler så är det vårt längdskidlandslag!!! :-) 

Nu är det läggdags. Ska till stan i morgon och bland annat ta en sväng på museet. Även träffa L som jobbar som byggnadsantikvarie där (kan ju inte riktigt släppa mitt jobb trots semester, så går det när en jobbar med ett av sina största intressen, vill ju veta vad som händer i mitt hemlän, men även höra hur det är med L). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...