söndag 26 juli 2015

En djungel av tårtor

Jag har beställt en tårta till mitt kalas om 3 veckor och varit med om att en helt ny värld öppnats för mig - för inte är det helt enkelt att bestämma vad en tårta ska eller kan smaka och framförallt inte HUR den ska se ut?! Inte för mig i varje fall, som gör allt för första gången i mitt vuxna liv när det kommer till att ordna med kalas. 

Till en början höll jag på att bli tokig av alla fina tårtor i alla möjliga fina teman. Jag satt på pinterest (alla bilder här nedan är ifrån pinterest) och en bild ledde till en annan ännu finare bild på tårtor i alla möjliga former. 

(Om jag någonsin får gifta mig...ah..)
Så jag fick helt enkelt bestämma mig för ett tema och så utgå från det. Vet inte hur det kommer sig att jag har börjat gilla prickigt på slutet. Det har alltid varit randigt randigt randigt (ja, är det f.f.), men prickigt börjar göra sig mer påmint nu. Kul! 
Jag halkade ganska snabbt in i vintagevärlden, först mycket pastelligt, men sen drog jag det ett steg längre och tänkte rockabilly/retro och då blev det mycket rött, vitt och svart.
Så där någonstans hamnade jag tillsist - rock'n'roll och rött/vitt/svart. Genast blev ju temat för dukning också klart där, och då kanske jag måste försöka hitta en retroinspirerad outfit till kalaset också. Jag tänker inte be folk att klä sig retro, utan alla får komma som de vill, men det blir otroligt mycket lättare med planeringen när jag beslutade mig för detta. Smakerna blir dock en hemlighet tills festen. =)
Hade inte den här tårtan egentligen varit perfekt?! Kanske om jag nån dag hittar en karl som dansar som vill ha mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...