tisdag 15 juli 2014

Drömmar, minnen och inspiration!!!









Var hem på lunchen och tittade på Berlin och Tysklands mottagande av sitt älskade Die Mannschaft (Laget - det har jag lärt mig på tyska i varje fall)! Var både mäktigt och lite småfånigt! En kan gärna glömma bort hur unga många av dessa spelare är - som Mario Götze, han är 22 år - så inte så konstigt kanske att de gärna försöker spexa, stjäla mikrofoner, hylla storstjärnan Klose för förtioelfte gången! Tja, småsött är det, men nu ser jag mer fram emot att lära känna Bayern München!

Slog mig däremot nu på förmiddagen varför Tysklands seger berört mig så mycket! Förutom som jag skrev igår att jag hållt på dem jäkligt länge och älskar deras fotboll, så har jag faktiskt ett färskt minne av hur det känns när ens hjärtelag vinner något stort! I mitt fall så är jag Brynäsare och "vi" vann sm-guld 2012 ifrån egentligen ingenstans! Den där känslan kom ju delvis tillbaka nu, och magniferades nog för att jag tyckte om den känslan så mycket! Det finns nog iget som får en så inspirerad till stordåd som när ens favoriter inom sport gör bra ifrån sig! Om det så är skidlandslaget, Brynäs i hockey, min äskade isdans och så nu då: fina Tyskland! 

För det är nog ingen slump att min bästa säsong inom fotbollen skedde höstsäsongen 1994...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...