lördag 20 september 2014

Tipsar om Orphan Black




Där har ni en tv-serie ni ska se om ni gillar riktigt bra thrillers, med lite oväntade vändningar och bad-ass tjejer i huvudrollen!!! Orphan Black! Jag har blivit riktigt förälskad i denna serie, behövde något fräscht och nytt, allt för många serier nu för tiden har samma handling, men utspelar sig på olika platser, världar, tider... Men denna överraskar!


Tatyana Maslany som spelar huvudrollen(-erna) är helt fantastisk. Hon spelar inte bara en roll, utan tja, hur många olika har jag sett henne i nu...Sarah, Ashley, Beth och Cosima är dem viktigaste så länge jag har sett i varje fall (ska snart se avsnitt 7 på säsong 1), men de pratar om att det finns minst 9 kloner som de känner till. Jo, där kanske jag tappade några av er, men låt er inte skrämmas bort av det. Här snackar vi mänskliga experiment som kanske gått lite snett, eller varför försöker någon ha ihjäl dem? 


Tv-serier blir min tröst när jag inte har läsro. Jag är för trött just nu för att orka läsa mer än ett par sidor i mina böcker och vet inte riktigt vad jag ska göra. Blir så ledsen av det. Så därför blir jag glad när jag hittar nya tv-serier att kika på. Började i förra veckan att kika på Witches of East End och tyckte hela första säsongen var jättebra, men den andra är inte alls lika bra, så idag tröttnade jag. Därför så himla glad att jag tog tag i denna serie igen...för den här har jag inte tröttnat på än...


Har ni sett Orphan Black?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...