onsdag 3 september 2014

Musiken i mitt hjärta

Jag hade velat se en fullängdskonsert med First Aid Kit! Utan tvekan så var de värd hela biljettpriset till Popagandafestivalen för mig och då spelade de knappt en timme! Dessa systrars röster är så samklingade och vackra att jag flera gånger fick rysningar och tårar i ögonen! 

Annars var festivalen tyvärr så där. De tre akter jag visste vilka de var (First Aid Kit, Icona Pop och Veronica Maggio), var också de tre som levererade mycket proffsiga och bra gig, i övrigt blev jag inte överaskad av något. Tyvärr!!! 

Nej, då var det trevligaste med hela helgen att få umgås med människor som jag tycker väldigt mycket om. Jag är så glad att vi fortfarande är så bra vänner, trots att vi bor på så olika ställen i landet och att det nu är över fyra (4!!!!) år sedan vi alla bodde i Göteborg och gick BA-programmet. Det är så himlars skönt att få prata av sig med folk som förstår en, som har samma intressen och som vet vad en behöver höra för att må bra! Nej, kan inte se att det här någonsin skulle kunna försvinna!

Här kommer några bilder från söndagen som bl.a. innehöll arkeologidagstur på stadsmuseet och brunch! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...