torsdag 11 december 2014

Lucka 11; En bild på en person du saknat i år

Det här är lucka 11 i Emily Dahls "Året som gått" julkalender. I Kiruna igen och förbereder en presentation på Folkets hus ikväll, borde vara nervös antar jag, men känner mig ganska lugn, dock tror jag att skenet bedrar. Känner mig inte alls säker på att jag kommer klara detta. Men tillbaka till julkalendern.

Lucka 11) En bild på en person du saknat i år!
Jag bor i Luleå, mamma och pappa i Falun, syrran och svågern i Örebro, brorsan, svägerskan och brorsdöttrarna i Salt Lake City i USA. Jag saknar dem varje dag, men det vet dem och det vet jag.

Men personer jag saknat extra mycket i år, ett år som jag mått riktigt bra, det är min BA-vänner, vännerna jag lärde känna under utbildningen i Göteborg, personer som kommit att bli mina bästa vänner. Nu har jag dock turen att ha en av dem här uppe i Norr - ni vet hon som bor i Kiruna, men i övrigt är vi alla utspridda. Den helgen vi mötte upp i Stockholm i augusti fick mig att inse hur mycket jag saknar Göteborgs-hänget, att kunna gå ut och ta en långfika, en afterwork (school) vilken dag i veckan som helst, gå på konserter på Liseberg, titta på På Spåret hemma hos S eller spela brädspel hos andra S, men framförallt att att bara prata och skratta - nörda oss i vår värld av gamla hus och historia, kostymfilmer och musik! Ååååh, vad jag saknar er alla och hur kul vi hade!!!

I dag bor vi som sagt utspridda i vårt land. I Luleå, Kiruna, Stockholm, Göteborg, Linköping... Men en gång (minst) varje år försöker vi att samlas alla på en plats. Oftast har det varit i Göteborg, men i år blev det som sagt sagt Stockholm. Så får vi se vad det blir nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...