lördag 13 december 2014

Lucka 13; En bild ifrån ett avgörande ögonblick i år


Egentligen är det ganska få saker i år som känts så där avgörande för mig själv och mitt liv och mitt välmående, som jag inte haft förut. Jag har fått nytt jobb, jag har blivit faster igen, det finns en annan sak som gjort mig mycket glad, men som inte är min sak att berätta. Så det tog mig ett tag att fundera över vad som varit mest avgörande för mig i år!

Tills dess att jag insåg att det ju är dansen! Av det jag gjort för min egen skull i år och det jag är mest stolt över att jag tagit tag i så är det ju att jag börjat dansa bugg och gett mig in i socialdansen som gett mig absolut mest i form av välmående och glädje. 

Som en person med dålig självkänsla, som är blyg tillsammans med män, så har denna erfarenhet varit guld värd för mig. Inte bara att jag ÄLSKAR och tycks vara rätt bra på att dansa (fastän jag har långt ifrån den erfarenhet som krävs för att det ska se så där bra ut än), men också att jag vågar titta mina danspartners i ögonen, jag vågar le och jag skakar inte av detta. Det går bra och jag har för det mesta riktigt kul. Danskursen har varit så jäkla rolig och jag har redan anmält mig till en fortsättningskurs till våren.

Jag ska även ta tag i det och lära mig dansa fox bättre, för det är framförallt denna dans som fått min självkänsla att bli bättre. Och det är jäkligt mysigt alltså, att dansa panna mot panna och tätt tätt intill en riktigt duktig foxförare. Gäller bara att påminna sig själv om det att de finns de här duktiga förarna, när du råkar ut för de där som inte är det!

Det här är lucka 13 i Emily Dahls "Året som gått" julkalender!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...