tisdag 2 december 2014

Lucka 2; En bild på något gott du ätit i år

Dag 2 i Emily Dahls julkalender handlar om mat =) Titta in hos henne och gör utmaningen du med!
 
 
 
 
Lucka 2) En bild på något gott du ätit i år!
 
 
Vi går tillbaka nästan ett år i tiden nu. Tillbaka till en fantastisk och jul och nyårsresa i Amerika där jag för första gången fick äta riktig amerikansk southern pulled pork med tillbehör på ett fantastiskt litet hak (med en nästan ständigt lång kö som sträckte sig utanför restaurangen) i Orlando! Till sin rätt så fick en välja två stycken sides (vad en ville äta till) - fanns massvis att välja på, svågern tog till exempel grits, brorsan äter ofta coleslaw (tror jag) och i mitt fall blev det baked beans och mac & cheese! Av dem så var baked beans absolut godast, eller rättare sagt baked beans smakade så himla mycket mer rätt till min pulled pork. Alltså det vattnas i munnen bara av att se detta.
4 Rivers hette stället och ja, det är ett tips om ni ska till norra Florida att leta reda på en av deras smokehouses.
 
 
Om 25 dagar så åker jag och syrran över havet igen, men denna gång blir det inte Florida, utan Salt Lake City. Får se om brorsan hunnit hitta något nytt gott grillställe där! Det är nästan halva nöjet för mig med att åka till Amerika, att få äta mycket god mat!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...