lördag 2 augusti 2014

Det gäller att komma ihåg det...

Ibland tänker och tycker jag lite för mycket och saker kan kännas extra jobbigt i mitt liv. Jag har gjort så himla mycket genom livet, men som jag alltid nämner så är det så mycket jag fortfarande inte fått chansen att uppleva. Men jag kan inte sitta hemma och gråta över det, då kommer det aldrig ske och om det nu faktiskt aldrig skulle ske så skulle jag bli så arg på mig själv om jag inte levde mitt liv och gjorde allt det där som jag vill. Jag behöver påminnas om allt jag har och allt jag kan, jag behöver få slippa tänka så mycket på det där som jag önskar hjärtat ur mig. För jag har världens bästa familj, många mycket goda vänner och jag har ett jätteroligt jobb.


Men jag tänker att det kan vara bra för er att veta det. Att jag mår dåligt ibland, men ni behöver inte vara oroliga för det. Jag behöver bara ibland få skriva av mig, berätta att jag är trött, säga vad som stör mig, vad som retar mig. Och  framförallt om jag svävar iväg ibland - jag behöver få drömma, längta, sakna! Det kanske inte är det bästa, men ibland krävs det en liten crush på något för att jag ska få en dos energi och ta tag i något.


Närmast:


1) Jag fyller år om två veckor och då kommer moster och hennes man på besök! Brukar vara både den jobbigaste och den mysigaste tiden på året.


2) Jag åker till Stockholm om 4 veckor och ska gå på Popaganda med flera av mina bästa vänner. Det vet jag kommer bli kul, men antagligen efterföljas av en svacka för att jag saknar dem som attan.


3) Jag borde få reda på snart om jag får gå Spanska-kursen jag sökt, samt bugg-kursen jag anmält mig till. Då har jag något mer att längta till. Jag ska också börja boka in träningspass varje vecka så jag får lite rutin, bestämma vilka dagar det blir träning. Hoppas att det blir lättare då att ta mig iväg (måste bara lösa det där med att jag alltid blir så hungrig på eftermiddagarna).




Vad jag vill:


1) Åka utomlands (Tyskland, Irland, Storbritannien, Amerika)!

2) Bli kär! (är så trött på dejtingsidor som aldrig hjälper till och bara stjälper)


3) Veta hur det känns att vara lycklig på riktigt!


4) Bli klar med uppsatsen så jag kan få slippa den här klumpen som vuxit sig stor de senaste fyra åren och läsa en bok med gott samvete! Usch, ångesten...






Så kan ni inte komma med lite bra tips på vad jag kan göra för att återfinna min energi och min vilja?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...