fredag 8 augusti 2014

Är det en bra idé?!

Ska jag göra den här resan? Åka till München?! 


Jag pratade med en twitter-kompis idag om det här med att gå på fotboll i Tyskland. Han sa att biljetterna för att kika på fotboll i Tyskland är bland de billigaste i Europa, vilket jag inte fick att gå ihop när jag googlade på det, för genom svenska sidor så är det svindyrt. Särskilt eftersom jag sedan gick in på Bundesligas hemsida och tittade biljettpriser på Bayern Münchens hemmamatcher och såg att priserna låg mellan 15€ - 70€ på biljetter, alla biljetter. På de svenska sidorna så låg priserna på det dubbla från den dyraste biljetten. Så jag slängde iväg ett mail till min gamla au pair värdfamilj för att höra om de visste något om hur svårt det är att få biljetter för att gå på fotboll?! Inte helt säkert på att de är jättefotbollsintresserade, men eftersom de bor i München så kanske de har lite koll ändå hoppas jag, ryktesvägen om inte annat! Twitter-kompisen kunde till och med tänka sig att möta upp med mig i München och gå på fotboll. Låter nästan galet om det skulle bli så! Vi möts i Tyskland du! Han är förvisso Borussia Dortmund fan och ville bara gå om Bayern skulle möta dem, men nu visade det sig att det faktiskt är en av matcherna inom ramen för när jag har tänkt att resa. Så vi får väl se. Vore roligt, för han är riktigt fotbollsintresserad.


Hur häftigt vore det inte att få se Bayern München mot Borussia Dortmund???


Och jag tror ju att München säkerligen är en mycket spännande stad med massvis att undersöka och besöka! Ni som varit där eller i varje fall kan staden bättre än mig, vad får en inte missa om en åker dit? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...