måndag 1 december 2014

Lucka 1; En bild från en dag du aldrig kommer glömma

Åh, jag har verkligen hoppats att Emily Dahl skulle orka ha en julkalender i år, för jag älskade verkligen förra året, men lyckades inte avsluta den då. Så idag när jag fick tillbaka surf på Iphonen och kunde kika Instagram, så såg jag att hon bestämt sig för att ha en i år också! =)


Och jag ÄLSKAR temat som är en återblick på året som gått. Så målet är ett inlägg om dagen fram till Julafton!!! Vill inte ni vara med också??? Det här är länken till hur du går tillväga! Och glöm verkligen inte att credda Emily för detta initativ, det är fantastiskt!!!



Så den första luckan kommer här:


1) En bild från en dag du aldrig glömmer!


I det trötthetstöcken som jag lever i just nu, så var det ett under att jag kunde minnas något som inte var äldre en vecka, men det finns faktiskt ett par saker jag inte kommer glömma som hänt detta året!

Som den där söndagen i Kiruna i mitten av juli! Klockan som var någonstans sen kväll, men med en nästan midnattssol som lyste ovanför Kirunavaara. 4 stycken personer satt i en soffa i en lägenhet, teven var påslagen och naglarna bortbitna! Sen hände det. En liten kille med mörkt hår sträckte fram en fot och slog bollen i mål bakom den Argentinska målvakten där borta i Brasilien! Hur jag skriker "men det blev mål, han gjorde mål, han gjorde mål..." - kan liksom inte sitta still, hjärtat slår så hårt. 
Ska det faktiskt ske, ska det hålla hela vägen???!!! Och några minuter senare gör det det. Tyskland blir världsmästare i fotboll, laget som jag i Sveriges frånvaro hållt på från första spark (ja, egentligen hållt på som andra lag i Sveriges närvaro de senaste 15 åren)!!! Älskade Tyskland som utan tvekan var turneringens bästa lag! Att de fick bli världsmästare efter en helt magisk fotbollssommar där jag återfick glädjen för denna sport! 


 
Bonusbild; 
Promenaden hem klockan 00:15 genom Kirunas tomma gator! :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fullspäckad helg i bergslagen

Det var planerat sedan länge att jag skulle åka hem till Dalarna den förra helgen. Tanken var från början att jag skulle ha mina semestervec...